måndag 2 februari 2009

Min helg...

Fredag...

jag hade fjärilar i magen när jag och step gick till lokalen! När jag kom dit så såg jag att Jens var orolig och det var inte så trevligt… men efter bara några minuter så träffade vi två tjejer som hette Stina och Caro. De va jätte trevliga och vi satt och snackade tills jag och step fick vår dricka. Sedan skulle Stina gå up till bussen för att hon skulle hämta en kille som hette Johan och det var typ hennes ”kille”. När vi gick till bussen så hade hon druckit ganska mycket så hon fick holla i mig eller step så hon inte skulle ramla. Efter vi hade träffat människorna som kom började vi gå tillbacka men Stina och Johan stod kvar ett tag så vi började prata med de andra. En av tjejerna var 94 och de skulle man aldrig kunna tro och den andra kände lisa och jag hade träffat hen en gång förut. Under tiden hade vi gjort så att Ellen också kom dit och det var jätte roligt. Efter det gick vi bara runt och pratade med folk. Det var jätte roligt tills några killar fick för sig att börja slås och så kom det några som inte var bjudna… Efter ett tag av sa Jens att det var lika bra att vi gick hem för han ville inte att det skulle hända något! Så vi fick en promenad så vi nyktrade till eller vad man nu ska säga :P När vi stod en bra bit från lokalen så kom det en ambulans och en stor polis bil  men polisen for efter ett tag och ambulansen hade inget men oss att göra så det var bra! Sedan gick vi hem och la oss i min säng.

Jag fick en sån bra ide att vi kan ju tända lampan ovanför min data och lägga ett linne ovanpå så att det blir lite mysigt. Men efter ett tag sa Stephanie att det blev för ljust och jag och Ellen känner doften av bränt och slänger up oss ur sängen och märker att linnet brinner så vi slänger ut det genom fönstret och försöker vädra ut all doft. Sedan kommer Ellen på att linnet fortfarande kan brinna så vi kanske borde ta in de och kolla. Men jag nådde inte så Ellen fick böja sig ner medans jag håller i hennes ben så hon inte ska ramla ut. Men såklart så ska de va svårt att komma in igen också! Jag kunde inte sluta skratta och jag tror att jag aldrig mer kommer lägga tyg på någon lampa.

Lördag…

Jag vaknade av att step knäade mig i magen och då fick jag nog! Jag fick och la mig på soffan tills mamma vaknade och sedan snodde jag hennes säng. Jag vaknade vid 11 av att mamma och Jens satt och pratade om dagen innan. Mamma skulle gå ut efter ett tag och då kom Jens in och pratade med mig ett tag. Vi satt typ och pratade i 30 min. när jag skulle gå och kolla om Stephanie fortfarande sovde så gjorde hon såklart inte det! Vi fick up och gjorde några mackor så vi inte skulle va hungrig och efter det satt vi och pratade ett tag. När Stephanie skulle hem följde jag henne en bit hem. På kvällen var jag med Emiley och det var jätte soligt och skönt för det var ett tag sedan vi var med varandra. Jag gick och la mig ganska tidigt faxiskt det var jätte konstigt…

Söndag…

Jag vaknade 15:30 och det var inte en trevlig känsla… Allt var bara piss och jag visste inte vad jag ville göra. Jag behövde gå up för det skulle va middag. Sedan ”drog” Ellen och Stephanie med mig till gymmet. Det var jätte skönt för man blir så av slappnad. Sedan satt vi i bastun ett tag. Stephanie behövde fara hem tidigare för hennes pappa skulle hämta henne för de skulle göra gymnasievalet. Jag och Ellen gick till donken och åt lite. Det var två killar som började prata med oss som kom från Stockholm och Göteborg. Det var så skönt för normala ume bor skulle då aldrig vaga prata med någon annan om de inte hade druckit ganska mycket!

När vi satt på bussen fick jag den smarta iden att jag kan ju hoppa av där Ellen bor och sedan gå hem. Men inte fan tänkte jag att det var snö ute! Mina fötter var isbitar när jag kom hem och jag hade ont i mina armar.

Inga kommentarer: